lørdag den 17. oktober 2009

Rygeost

Så var dagen kommet til , at tage ud til min biotop for at finde brændeælder. Der er ikke mange tilbage på denne årstid, men jeg fandt dog alligevel en lille plet.....hvor der var nogle som jeg kunne bruge til min rygeost.
Jeg havde anskaffet lidt halm hos en landmand. Halmen kom i min grill (i opskriften står der, at man skal bruge en metal spand, men da jeg ikke ejer sådan en, valgte jeg at bruge min grill).

Her er der ved at komme godt gang i ilden...
Derpå skulle brændeælderne lægges ovenpå halmen/ilden og det skabte vældig meget røg;-D

Ind med osten og låg på! Osten var der ca. 2 min. I opskriften stod der ca. 1 min, men også at osten skulle være lysebrun før den var færdig, så den fik lidt længere under låg.
Det færdig resultat:
Rygeosten smagte meget af røg, så måske skulle jeg have nøjes med 1 min. istedet for 2 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar